torsdag 1 augusti 2013

Dagens största mål

Fastan har gått otroligt smidigt idag trots att jag inte fick lunchrast förrän kl. 13 idag. Man skulle kunna tro att jag borde vräka i mig maten när jag väl får äta, men faktum är att jag har svårt att få i mig även de minsta målen. Kanske kommer det ändras när min förbränning i samband med kosten kommer igång lite mer. 


Dagens största mål ser kanske inte mycket ut för världen, men det smakade faktiskt riktigt gott och jag fick tvinga i mig de sista mandlarna för att jag var så mätt. 128 g grillad kyckling, 100 g mandlar, 1 avokado och 2 dl mjölk. Totalt 1103 kcal och 62,2 g protein. 

Mandlar och avokado är som tidigare nämnt väldigt rikt på kalorier. En avokado ger ca 260 kcal medan endast 100 g mandlar ger hela 610 (!) kcal. Mandlar är dessutom väldigt rikt på protein, vilket jag inte visste innan. 20 g protein per 100 g, nästan lika mycket som en burk tonfisk (27 g) eller 100 g kyckling (26 g). 

Inga kommentarer: