söndag 18 augusti 2013

En kopp te och Anna Skipper

Just nu är det soffläge med en kopp te och "du är vad du äter" på tv. Helgen har innehållit både gympass, fotbollsmatch och promenad och därför känner jag mig nu aningen trött. 



Gårdagens höstpremiär slutade 5-5 mot Nyköping. Jag spelade trots illamående och kallsvettningar och lyckades ändå skrapa ihop 90 minuter och en snygg strut. Efteråt var jag på vippen till döende men det gick över efter en dusch och ett lass med mat. Så himla nöjd över lagets insats, faktum är att resultatet i halvtid var 4-1 till Nyköping. Inte illa att plocka igen de poängen! 

Lördagskvällen tillbringades hos mamma, Stefan, Maddo och Denta. Vi grillade och passade på att spendera kvällen utomhus medan sommaren fortfarande är med oss. Vi tackade för oss ganska tidigt, för även om sällskapet var trevligt var vi himla trötta båda två. 

Idag har jag tagit en lugn promenad med Tove och dödat mage och axlar på gymmet med Lina. Nu är jag trött och hungrig trots två mål idag. Har sparat mitt största mål till sist och jag känner på mig att det inte kommer bli några problem att få i mig 1100 kcal idag. En fotbollsmatch förbränner nog mer än man tror för jag har känt mig hungrig och irriterad hela dagen, kanske läge för lite extra kalorier på dagsintaget idag. 

Nu på eftermiddagen har jag och Benny passat på att städa lite här hemma. Det blir inte mycket sånt gjort i veckorna med fotboll, träning, jobb, dagis, matlagning och gängserie. Men nu ser det skapligt ut och jag har pyntat huset med lite fynd från Rusta: 



Lampa 29 kr och matta 49 kr på rea. 

Inga kommentarer: