fredag 9 augusti 2013

Fredag med fina resultat

Idag är det fredag och även fast att jag jobbar även denna lördag (och nästa) lät jag fredagskänslan infinna sig BIGTIME idag. Efter jobbet åkte jag och Benny och tränade tillsammans, sen lagade vi varsin tallrik med middag. Denna vecka var vi lite extra snälla mot oss själva och unnade oss kräftstjärtar kvällen till ära. Snacka om GÖTT det var. Min tallrik var helt groteskt stor men jag lyckades mosa i mig allt ändå efter ett benpass på gymmet. Benny fick nöja sig ca hälften hehe.. 

170 g kräftstjärtar, 1 avocado, 125 g kvarg (med vitlök) 100 g rödspätta, 225 g kokt potatis, 4 dl lättmjölk och 25 g mandlar. Totalt 1096 kcal och 97 g protein. 

Tänkte bjuda på lite bilder för att visa vad som hänt på en vecka. Bilderna avslöjar inte särskilt stora resultat, dock syns det att jag smalnat av kring midjan och när jag mätte mig visade det 3 cm minus. Från vecka 31 till vecka 32 har jag dessutom gått ner 1,5 kg. Från 73 kg till 71,5 kg (under semestern vägde jag till och med 75 kg!) Är helt klart riktigt nöjd med tanke på att det bara gått EN VECKA. 

Resultaten visar att jag förbränner fett trots den mängd mat jag stoppar i mig innan jag ska sova. Att jag äter kalorier som en häst men ändå går ner i vikt betyder att jag förlorar fett, inte muskler. 

Vänster bild vecka 31 och höger bild vecka 32: 




Inga kommentarer: