måndag 26 augusti 2013

Solskenshelg

Min helg har varit riktigt fin.
 
Efter att ha spenderat några timmar på jobbet under lördagen åkte jag direkt hem för att kolla när Benny och hans grabbar lirade match uppe på IP. Med kylväskan i högsta hugg och välplanerade måltider blev vi upphämtade av Storken, Anna och Henke och åkte upp mot Sthlm för att gå på invigningen av Tele2 Arena. Att gå på speciellt kostschema när alla andra i sällskapet dricker öl och köper snabbmat är sådär lagom kul. Men vill man bli fin får man lida pin och vi överlevde alla frestelser. På invigningen spelade Robyn, Lasse W och Kent och jag tyckte alla tre spelningar var bra. Men Lasse ligger ju alltid närmast hjärtat såklart.
 
Min söndag spenderade jag på en brygga i solskenet i Katrineholm med de personer jag umgicks med 24/7 i gymnasiet. För första gången på år och dar hade vi äntligen tagit oss i kragen och samlats allihop. Elin, Hanne, Linnea och jag. Vi hade picknick på en filt och njöt av solen. Passade på att prata om livet och vad som hänt sedan sist. Som vanligt när vi träffas börjar vi planera inför nästa gång vi ses. Först var det övernattning i Norrköping hos Elin som gällde men sedan planerades även hotellnätter i Oslo eller eventuellt en resa till Mallis också. Det spårade lite. Men jag hoppas att det inte dröjer lika länge tills vi ses igen, för det var så himla fint att se er tjejer!  
  
 
 







Nu är jag i full gång med skolan igen. Nöter litteratur och tittar på föreläsningar jag inte förstår ett ord av. Good to be back.




Inga kommentarer: