fredag 2 augusti 2013

Tips från coachen

Mitt och Bennys största dilemma inför denna hälsoresa var framförallt tid, men också pengar. Att leva nyttigt är faktiskt inte helt enkelt då både priset för kött och grönsaker är väldigt högt.

Har ni inte laddat ner Willys+ appen till er smartphone så gör det nu. Där kan man spara mycket pengar via deras erbjudanden för pluskunder. Denna vecka har de tex erbjudande på 900 g kyckling från eldorado för endast 39,90 kr. Skynda för att fynda säger jag! 


Nötter kan också vara rätt dyrt, men just mandlar har ett helt överkomligt pris. Häromdan var jag på Willys och köpte 5 påsar med 500 g mandlar i vardera påse, det kostade mig cirka 200 kr. Äter jag 100 g varje dag räcker mandlarna i 25 dagar, nästan en hel månad. Det innebär 8 kr per dag för något som ger mig 610 kcal. Ett tips till er som precis som jag vill få så mycket som möjligt för pengarna. 

Inga kommentarer: