söndag 4 augusti 2013

Dop och triathlon

Åh vilken dag! Den har gått i ett men ändå varit så himla bra. Först ut var dopet för lilla goa Anastasia. Hon var så glad och pigg i kyrkan, skrek inte en enda gång, inte ens när hon fick vatten på huvudet. Istället skrattade hon glatt åt alla hon fick hälsa på när prästen bar på henne i kyrkogången. Världens sötaste lilla tös.



Åt precis innan dopet och det var inte alls särskilt svårt att hålla sig ifrån tårta, kakor och saft. Jag har än så länge inte fått någon riktig craving för nåt onyttigt. (Peppar peppar) 

Efter dopet var det bara hem å käka igen, sen iväg till Hosjön för att köra triathlon med fotbollsbrudarna. Vi startade med 8 kilometers cykling, fortsatte våra stumma ben med 4 kilometers löpning och avslutade med att slänga hos i sjön och simma 200 eller 300 meter på ett ungefär. Efteråt njöt vi av känslan att ha tagit oss i mål, och så grillade vi korv i solskenet. Ett riktigt lyckat (och jobbigt!!) träningspass samt trevlig kväll. 


Jag som stod över korvgrillningen åt mitt stora mål när jag kom hem. Bytte ut avocadon mot 150 g råris för att fylla på med kolhydrater. När jag satt och kämpade med min tallrik kom Benny in med sin mat som såg ut som en sprakande färgglad fest i jämförelse med min: 



Så här olika äter vi alltså. Benny äter mycket färskt och minimalt med kolhydrater och kalorier. Jag skulle gärna äta mer grönt, dock är problemet att det ger alldeles för lite kalorier. Men ska försöka slänga dit nåt färskt om det någon gång saknas lite kalorier. Mitt stora mål bestod idag av 150 g kokt råris, 175 g grillad kyckling, 100 g keso 4% och 100 g mandlar. Ändå riktigt gött efter hård träning! 

Inga kommentarer: