fredag 16 augusti 2013

Veckans bu och bä

Ärligt talat har den här veckan varit lite svår att handskas med. Stundtals riktigt skit faktiskt. Claris vill inte vara på dagis. Hon har gråtit och hulkat konstant varje morgon från ögonblicket man väcker henne. Idag vägrade hon släppa mitt ben. Det skär i hjärtat på en men man måste intala sig själv att det är nyttigt för henne att börja på dagis. Att upptäcka nya miljöer och binda nya kontakter inför skolstarten nästa höst. När Claris är ledsen och hjärtat ständigt värker blir alla andra små problem så himla mycket större och känns som ett slag i ansiktet. Därför har veckan känts lite allmänt skit.
 
Men veckan har varit stundtals bra också. De tillfällen jag haft tid att träna, äta och skratta försvinner värken från hjärtat. Vad gäller fastan går den förvånadsvärt bra. Jag riktigt trivs med att fasta och det trodde jag aldrig. Resultaten har visat sig en hel del även denna vecka. Vikten står kvar på exakt samma siffra som förra veckan, men midjan fortsättar att växa fram (eller krympa fram?), vilket syns ganska tydligt på bilderna. Måttbandet visade 3 cm minus även denna vecka, vilket innebär att jag hittills tappat 6 cm i midjan på bara två veckor. Mått på lite andra kroppsdelar (armar, rumpa m.m.) har jag tänkt redogöra för efter en månad med fastan.
 
Vänster bild vecka 31 och höger bild vecka 33:
 
 




 
Eftersom det är fredag idag valde jag att lyxa till det med maten precis som jag gjorde förra veckan. Jag var förbannat sugen på pannbiff och så fick det bli. Efter gymmet med Lina väntade 300 g fettsnåla och proteinrika pannbiffar på mig.Till biffarna blev det 200 g ris och en löksås gjord på endast lättmjölk och soja. Efter ett äpple och en näve mandlar var jag äntligen uppe i mina 1100 kcal och jag rullade nästan fram. Men gött var'e.  
 




Inga kommentarer: