söndag 19 januari 2014

Spökboll MIF & DIF

Igår hade MIFs herrar bjudit in DIFs damer för att delta i en spökbollsturnering. Det var totalt fem lag med blandade herrar och damer. Mitt lag var inte alls med på noterna under den första turneringen, det var oklart med regler och vi var bara allmänt förvirrade (och dåliga). Men i andra turneringen (som tyvärr inte gav något pris) gick vi obesegrade genom hela turneringen och vann även finalen. Det verkade som att ju mer öl våra grabbar i laget drack ju bättre gick det. Hade riktigt roligt, spökboll är en otroligt underskattad aktivitet.
 
Efter turneringen stannade ett gäng tjejer kvar i lägerhyddan för att duscha, sminka sig och fixa håret inför middag och fest som stod på schemat efter spökbollen. Även det bjöd Malmköpings herrar på, det tackar vi för. Eftersom jag hade ätardag i fredags avstod jag alkohol och potatisgratäng på festen. Jag pimplade ramlösa och åt kallskuret med sallad och jag kan inte känna mig mer nöjd idag. Känner mig verkligen i form och trots brist på alkohol dansade jag järnet på festen. Men jag var rätt sliten efter att ha jobbat och spelat spökboll så jag fick med mig Benny hem vid kl. 23.
 
Här kommer ett litet bildregn från gårdagen. Det finns så mycket härliga killar och tjejer och att titta på bilderna får mig att känna mig alldeles kramgo och varm i kroppen. Nu ska jag försöka ta tag i skolan och förbereda mig inför kursstarten imorgon. En månad har redan passerat sen jag sist hade med högskolan att göra, på't igen.
 
 












Inga kommentarer: