lördag 11 januari 2014

Jobb och rehab

Mitt fredagsmys:
 
 
Tacopaj med la familia innan jag och tjejerna inkräktade hemma hos Madde. Kvällen blev ganska kort, vi var trötta och flera av oss skulle upp tidigt. Men det var skönt att få träffa tjejerna och bara snacka skit. Jag moffade godis och en liten påse chips. Underligt, när man väl tillåter sig att äta så smakar det inte lika gott som när man inte får. Fick inte i mig allt godis och idag ångrar jag att jag inte moffade i mig allt när barnen sitter här bredvid med sin stora godisskål.
 
Åkte till jobbet i snöovädret idag och som vanligt var det väldigt lugnt med folk i butiken, så är det alltid på lördagar. Väl hemma igen var jag igång en stund, städade och tvättade litegrann. Lagade mat och sen slocknade jag som en liten gris på soffan. Jag måste verkligen börja vänja mig att jobba lördagar för jag kan ju inte sova bort resten av dagen varje gång. Det har varit skönt med en vilodag i alla fall. Förutom att sova på soffan har jag rehabat kroppen med min foamroll.
 
Fyndade en lykta på jobbet idag, en stor lykta i glas och rostfritt stål. Nedsatt från 475 till 159 kr, ett riktigt kap:


 


Inga kommentarer: