måndag 13 januari 2014

En ljusare vardag

I helgen har snön äntligen kommit hit till Sörmland. Helt plötsligt blev det lite ljusare och det är en fröjd att titta ut genom fönstret. Jag och Claris klädde på oss och gick ut för att bygga ett fort. Fast det var mest jag som byggde. När vi väl kom ut tyckte Claris att vi kunde gå in igen och dricka varm choklad. Men jag var lite envis och byggde ett fort medan Claris satt bredvid och kollade på. 
 
Efter lite tjat gick vi in och drack varm choklad, kollade på film och spelade memory. Har ni för övrigt prövat att spela memory mot en 6-åring? Jag brukar aldrig göra mig i spel och oftast vinner jag men igår hade jag inte en chans. Det var som om hon visste vart alla par låg från första början. Häftigt att se tycker jag.  
 
 
 
 
Jag är fortfarande ledig från skolan men denna vecka ska jag jobba på fritids. Skönt tycker jag, det skulle kännas konstigt att bara gå hemma medan barnen är här. Härligt att komma in i lite rutiner efter lång tid av ledighet och framförallt skönt att kunna dra in lite extra cash. Förutom att jobba står mycket träning på veckans schema. Dessutom fyller Claris år på torsdag och hon ska firas ordentligt på fredag.
 
 

Inga kommentarer: