fredag 17 januari 2014

Cheatmeal #1 och foodprep

Idag är det fredag och jag har ätardag! Har ställt in mig på två fuskmål denna dag, det första åt jag efter dagens gympass. Ett lass med plättar som blev över från gårdagen medan jag knaprade potatis och kyckling. Plättarna. smakade. så. jävla. gott. Idag kändes det verkligen värt en veckas väntan, till skillnad från förra helgen då fusket smakade okej. Till kvällen blir det kebab som jag suktat efter sedan nyår. Det blir dagens andra fuskmål sedan kanske det slinker ned någon kaka på Claris kalas.
 
 
När jag har "ätardag" har jag inte som mål att tillbringa hela dagen med att moffa onyttigheter. Nej, jag har noga tänkt igen och planerat min ätardag under veckans gång. Redan nu har jag börjat fundera på nästa veckas fusk, tror det blir en krääämig köttfärsås med massa pasta och lite vitlöksbröd till. Eftersom jag bara äter potatis och ris i veckorna känner jag enormt sug efter pasta. Emellan dagens två fuskmål har jag faktiskt ätit precis som jag brukar, proteingröt till frukost och ris med köttfärs och broccoli till lunch. Jag har ordnat matlådor så att jag inte behöver laga mat i panik när hungern plötsligt slår till, för det är oftast då jag "skiter" i mitt kostschema och tar det första som finns till hands. Det gäller att ligga steget före sitt hungriga jag.. Hehe. 



Inga kommentarer: