måndag 12 mars 2012

Stel och jävlig

Sitter här helt utpumpad efter en jobbig dag och en hektisk helg. I lördags var det mello-mys hemma hos Johanna med Bella, Hanne och Sälen. Och Johanna såklart. Vi hämtade mat från venezia och hade sen myskväll framför tvn. Det var skönt att få träffa Hanne och Bella igen. Längesen sist. (Nu låter det som att det bara var kul att träffa Hanne och Bella men ni fattar vad jag menar tjejer)

Igår var det dags för årets första träningsmatch mot Torshälla. Det var jobbigt men kul. Jag hade inte orken med mig, nåt som jag måste träna upp innan seriepremiären. Vi spelade bra men förlorade med 3-0 ändå. Alla var ovana med de stora ytorna och det saknades lite jävlar-anamma. Men no hard feelings för det var ju första matchen och det såg bra ut trots förlusten. Ska bli så kul att se vart det här bär av..

Idag var jag på Nybbleskolan i Flen och hade "fältdag" (typ praktik). Det var kul men ansträngande. Handlade på vägen hem. Kom hem, pluggade några timmar. Sen fick jag för mig att ge mig ut och springa. För det första så klädde jag mig alldeles för varmt. För det andra så var jag stel, ont i kroppen, två blodblåsor på fötterna, två nageltrång och en blånagel. Det gick väl sådär. Mätte upp sträckan till 4.5 km. Ok. Väl hemma i duschen höll jag på att avlida. Sen lagade jag mat och diskade halvt sovandes. Och nu är jag dödstrött. Ska gosa ner mig i soffan alldeles strax..

Lite bilder från veckan/helgen:

Tonfisksallad :)

Alfons i en resväska!

Tacomys

Benny i fredags, sötnosen.


 Kram kram

Inga kommentarer: