söndag 25 mars 2012

Lugn, skön, fin och trevlig helg

Gaaah trött tjej. Mina fötter är inte vana vid att vara instängda i ett par fotbollsskor i 90 minuter. De värker och bultar. Förlåt fötter. Match idag förstås. Vassa framåt men något bleka bakåt vilket resulterade i en förlust med 5-3. Men det var en bra dag ändå. Solen sken och vi hade många fina anfall. Blir så arg på mig själv när jag ena sekunden peppar laget och andra sekunden hänger jag lika mycket med huvudet själv. Inte lika ofta som när jag var yngre men ett beteende som jag vill ha bort, bort, bort. Joooobba Aaaaamaaaliiaa! Du kan.



Underliga sport.
Att du kan göra en så glad och arg på samma gång!
Jag vill inte tappa humöret. Jag SKA inte tappa humöret.


Helgen har varit lugn, skön, fin och trevlig. I fredags gjorde jag och Lina stan. Shoppade lite kläder åt oss själva och sen blomjord förstås. En fika på Waynes sen drog vi hemåt. Lina åt middag med mig och Benny sen tillbringade vi fredagskvällen på gymmet. Häääärligt! Somnade sen kvart över nio på soffan. Kul tjej.

I lördags var jag uppe tidigt. Planterade om blommor och tvättade. Mötte upp Lina och gick på second hand. Sen spenderade jag resten av dagen med att planetera om blommor, tvätta, städa, rensa, putsa fönster m.m. Pjuuh, jobbigt! En sån produktiv dag belönade jag mig själv med hemmagjord pizza, gjord på durum vete och fullkornsmjöl. Sen gick jag och Benny bort till Lina och Johan där det bjöds på gladiatorerna och fruktsallad. Härlig dag!

Idag är det söndag och jag sitter med värkande fötter och lapen i knät. Imorrn måste jag stiga upp tidigt eftersom jag fuskade lite med plugget i fredags. Skyll sig själv!

Kram kram
  

Inga kommentarer: