söndag 18 mars 2012

Jag har barnasinnet kvar

Bloggtorka i helgen. Lika bra det eftersom kidsen är här, då vill man ha tid över till annat.

I fredags var det tacomys hemma hos farfar och Lillan. Gött att slippa laga maten själv. Åkte hem vid halv tio och somnade inte mycket senare tror jag, haha. Stone-dead efter en vecka med praktik och mycket plugg.

Igår hade vi äntligen barnkalas för Casper, som fyllde i februari men ändå. Stackarn var sjuk två helger i rad sen var jag och Benny borta två helger i rad. Så nu blev det äntligen av. 10 grabbar i lilla gympasalen med madrasser, ringar, rep, studsmattor, innebandymål, klubbor, bollar ja you name it! Vi var ganska utslagna efteråt om man säger så. Men rätt kul att svinga sig i ringarna och repen, hihi.

Matchen som skulle vart mot skogstorp idag blev inställd, trist. Istället blev det träning på heden i det goa vårvädret. Me like. Efteråt hade jag lagt som förslag att åka till vattenpalatset eftersom matchen blev inställd. Ja jag har barnasinnet kvar. Att ha bonusbarn är great. Det är ju inget konstigt med att plaska runt, svinga sig i rep, gunga och åka sparkcykel när man har kottarna med sig. Superkul. Men nu har vi två trötta och lite smågriniga kids här hemma som strax ska lägga sig.

Har lite pluggångest. Borde verkligen ha öppnat upp böckerna i helgen. Imorgon ska vi lämna in vår rapport för ett "work-in-progress-seminarium". Vi ska kolla hur långt vi kommit, hur mycket vi har kvar, vad vi kan göra annorlunda m.m. Ångest? Ja, jag känner mig naken. Jag vill inte blotta mitt arbete när det är halvfärdigt. Hujedamej! Och tänk om alla andra kommit mycket längre? Buhu. Jag får lägga extra mycket krut imorgon istället. Go go go!

Slänger in en bild på Kikan och mig:

Gissa vem? :)


Kram kram

1 kommentar:

B sa...

Tur att du har en så förbaskat mogen kille som väger upp det.. :-)