måndag 2 januari 2012

Hejdå 2011, var hälsad 2012

Började skriva på en årskrönika över 2011, men gav upp när jag var framme vid sommaren och inlägget var 100 m långt och smackat med bilder. Det finns ju en anledning till att dessa årskrönikorprogram på tv är flera timmar långt. Det händer ju en hel del på ett år, om man säger så! Här är en snabb sammanfattning över 2011:

- Bodde i en dvala de tre första månaderna. Saknade 2010 som var fylld av fest, spänning och förväntan inför studenten.
- Hatade mitt bruna, korta hår. Slingade det randigt istället. En klar förbättring.
- Flyttade från skabbiga ringvägen till fina källgatan!
- Fyllde 20 år, Ä-N-T-L-I-G-E-N
- Sa upp mig från Miljöteamet. Det bästa jag nånsin gjort.
- Fick ett nytt roligt sommarjobb på B & I
- Hade en toppensommar fylld med jobb, student, semester med kidsen, semester med Benny, bröllop, midsommar, Hosjö Open, malmamarken m.m.
- Satte ner foten och sa upp relationen med någon som varit en stor del av mitt liv. Något jag skulle gjort för längesen.
- Valde bort studierna för andra året i rad och fick istället hanka mig fram på tre olika jobb hela hösten. En bra lärdom, men något som jag aldrig vill göra igen!
- Gav 100 % i fotbollen vilket resulterade i ett pris för bästa träningsstatistik samt skyttedrottning.
-  Inga större sorger under året utan istället en hel del glädje i samband med bröllop, nya relationer och babylycka!

Nyår var toppen. Började dagen med en nyårscup med fotbollslaget. Mitt lag, team Tottenham tog oss till final där vi slog Milan! Bra start på dagen, med en förstaplats som utgångsläge. Vidare ut till Storken där vi grillade korv och hade det gött. På kvällen åt vi en riktigt smarrig middag med skagentoast som förrätt, italiensk och exotiskt buffé som huvudrätt och pannacotta som efterrätt. Tror vi satte oss till bords vid halv åtta och var väl klara lagom till tolvslaget. Fick mig ett gott skratt åt Lina den fina som greppat flaskan lite för hårt. Hihi, du är bäst!


Enda bilden som jag tog på nyår, haha.

Nu blickar jag istället framåt och ser fram emot ett år fyllt av plugg, träning och resor. Jag ska plugga till lärare på distans och när jag inte pluggar tänker jag träna eller umgås med vännerna och familjen. I april reser jag, Benny, Östen och Lillan till Skottland och i juni åker jag, Benny och kottarna till Bulgarien. Om det är möjligt så blir det även en resa i höst, destination hemlig!

Grattis till Cappen och Claris som blivit storesyskon till denna lilla tös Wilma:
Det var verkligen på håret eftersom hon valde att titta ut den 1a januari! Pjuuh vilken bra barndom hon kommer ha. Först med precis allting. Grattis igen! :)

Wilma


Ska iväg och jobba några timmar på fritids alldeles strax. Ikväll blir det träff med girlsen, längesen nu!! 

Kram kram

1 kommentar:

Liina ;) sa...

HAHAAH..fan vad jag ska hånas ;) men det förtjänar jag :P