fredag 27 januari 2012

Första skolveckan - over and out!

Det absolut bästa med att plugga på distans (hittills) under seminariumen är att:

- Man kan ha mjukisbyxor på sig. Eller varför helt enkelt inte vara byxlös? Det är ändå ingen som ser när man tittar på varandra i webcamen.

- Smink och dylikt är onödigt då upplösningen via webcamen är så pass dålig att det ändå inte syns om du så skulle ha lagt en riktig fest-makeup.

- Frippan kan du strunta i helt eftersom du ändå ska ha ett stort headset på huvudet. Det är bara att kamma bak ruffset och låt muffarna dölja det.

- Hur mycket du än försöker snygga till dig innan kommer det föga hjälpa då headsetet har en slags naturlig kraft att få dig att se riktigt, riktigt nördig ut.

- Borsta tänderna och duscha är slöseri på tid, då studiekamraterna ändå inte kommer känna din distinkta lukt.

Dessa byxor är alltså helt okej! (Y)


Första seminariumet är avklarat och den första, tunga spänningen har äntligen släppt. Nu har jag klarat av att både möta min studie- och seminariegrupp. Seminariumet idag var riktigt roligt och intressant. Så kul att höra andras åsikter och själv flika in med sina egna. Starta diskussioner och sen upptäcka att de där två timmarna bara har svischat förbi och vi måste avsluta med en väldigt rapp frågestund. Mitt lilla mental-break down från igår känns idag väldigt onödigt. (Som vanligt)

Nu har jag helg! Vilken vecka det har varit, minst sagt. Sitter just nu med lapen hos mamma och Stefan (då vårt mobila bredband inte är tillräckligt bra för seminarium kopplar jag upp mig på deras trådlösa istället). Jag har käkat lunch och ska snart gå hem och ta hand om disken (blä) och sen ta en runda på gymet. Jag är återigen gräsänka men har hela dagen på att klura ut vad kvällen ska bestå av. Imorrn är det träning och på kvällen tror jag minsann att en utgång på gamla goa Amazon med Lina den fina står på schemat. :D Det här kan helt klart bli en bra helg.


Vi kanske skulle ta och uppdatera vårt
gemensamma bildarkiv imorrn??


Kram kram 

1 kommentar:

säälis sa...

HAHAHA ja bildarkivet bör verkligen uppdateras :P