onsdag 11 januari 2012

Mål inför 2012

Mina mål inför det nya året 2012 handlar om att träna, äta och dricka. Det här är vad jag vill uppnå:

 - Träna:
Jag vill träna minst 4 dagar i veckan. Men jag vill inte bara att fotbollen ska ingå i min träning. Jag vill även börja träna mer löpning och styrka. När våren kommer vill jag ut i skogen och löpa. Och jag vill fortsätta gå till gymmet och lära mig mer om vikter och styrketräning. Jag vill lägga upp fler mål med min träning.

Träna


- Äta:
Jag vill äta nyttigt med mycket frukt och grönsaker. Använda mig av fettsnåla produkter och mycket fullkorn. Men jag vill även införa en dag i veckan där jag kan unna mig vad jag vill. Jag vill inte ha någon speciell dag i veckan, men det får endast ske en gång per vecka. Vill jag äta en påse godis en onsdag så kan jag göra det, men får då klara mig utan på helgen. Jag måste lära mig äta mindre portioner och tuggor, samt att äta långsammare. Jag är expert på att kasta i mig maten, helst utan att tugga ordentligt. Ofta äter jag också alldeles för mycket.

Äta

- Dricka:
 Jag vill själv styra mitt förhållande till alkohol. Jag är ingen stordrickare, jag dricker inte varje helg och jag firar inte fredagarna med en öl. På grund av att jag inte vill. Ofta får jag höra tjat om att jag ska dricka eller att jag är tråkig som inte gör det. Jag vet att tjatat inte kommer sluta men däremot kan jag sluta bry mig. Jag vill dricka när jag vill. Och om det innebär att jag inte tänker dricka på en vecka, en månad, ett halvår eller ett år så är det så. Jag ska dricka alkohol för att jag vill inte för att jag förväntas göra det, som jag många gånger har känt. (Vill klargöra att jag ABSOLUT INTE har något emot de som dricker ofta eller dömer de på något sätt. Alla väljer själv hur, var och när de vill dricka. Jag gillar också att dricka, när väl lusten slår till.)

Dricka

Förutom detta vill jag självklart att 2012 ska bli det bästa året nånsin. Det är något man borde satsa på varje år. Ibland kan man inte rå för att ett år blir skit och man kan heller inte veta det innan. Men genom att försöka leva i nuet, se positivt på tillvaron, kämpa i motgångar och glädjas över alla fina stunder har man ändå gjort det man kan för att året ska bli så bra som möjligt.

Just be yourself!

Kram kram

2 kommentarer:

Loverboy sa...

I love you snuttan!

Bella sa...

Kloka ord :) Säger som alltid; hejaheja!