torsdag 29 december 2011

Pigg på livet

Här har det varit lugnt. Har varit alldeles för uppslukad i Zlatans bok och var helt enkelt tvungen att läsa ut den. Så kvällarna har gått till att träna och läsa! Boken var grym och jag som gillade Zlatan redan innan är nu tokförälskad i honom. Vilken kille alltså.



Sorry Benny men nu är det jag och Zlatan som gäller framöver.
Men Helena är rätt snygg hon med. De kanske kan tänka sig swinga?


Tränade i tisdags, första gången på 1,5 vecka. Det kändes big time kan jag säga. Helt slut i kroppen, kändes som att jag hade ätit för dåligt eller nåt men så var inte fallet. Jordens träningvärk fick jag och inte blev det bättre av att jag tränade kettlebell igår. Idag är värken ännu värre. Men det är skönt också, även om det är lite opraktiskt när man ska jobba och så. "Man ska veta att man lever" brukade min gamla fotbollstränare Nacka säga när han berättade att han tar ett dopp i sjön varje dag ÅRET OM. Och jajamän, jag lever. Jag känner't.

Jobbet har verkligen gått bra den här veckan. Har varit pigg och glad och det är verkligen skillnad på att jobba i en bygghandel än i en mataffär. Kunderna är så mycket mer trevliga och ägnar gärna en stund till att snacka lite. Det upplevde jag aldrig på Willys. Sen är det varierande och roligt att få svara i telefon, koppla vidare, fakturera, ta hand om inbetalningar.. Jag känner mig rätt cool som kan göra sånt. Fattade ju nada i början. Men nu går det som på räls. Jag är fett ball ju. Sen finns det självklart undantag vissa dagar, blev till exempel utskälld av en kund både idag och igår för något jag gjort lite fel. But I believe in Karma bitches, så var tjuriga bara. Ni får det tredubbla tillbaka, losers. Hihi.

Ikväll står träning på schemat igen, fotboll denna gång! Har inte rört en boll på två veckor så det ska bli kul. Imorrn ska jag och Benny ut och äta på Grappa och på lördag är det nyår. Mini-cup med laget, badtunna hos Storken och sedan fest! Vilken helg jag har framför mig. Känner mig pigg på livet!

Kram kram

   

Inga kommentarer: