lördag 17 december 2011

Ett litet announcement to make

Alltså, hur man än vrider och vänder på saker när man är sjuk så blir det inte bra.

- Äter man inte alvedon resulterar det i feber och huvudvärk. Äter man alvedon så resulterar det i en upprörd och gasig mage.

- Käkar man inte halstabletter får man gå runt och ha ont i halsen konstant. Käkar man däremot halstabletter får man konstant gå runt med ett sockerlager på tänderna.

- Ger man fan i att ligga still hela dagen blir läget ännu värre och man blir knappast friskare. Ligger man däremot still hela dagen blir man stel och får ont i varenda led i kroppen.

Så vad välja/göra?? Mitt val har resulterat i en körd mage, sockerlager på tänderna och stel och ömmande kropp. Febern verkar ha gett sig (peppar peppar) men halsontet består.

Jag hann inte bli frisk till dagens träning. :( Buhu, nu ruckades hela mitt träningsschema omkull. Men jag har bestämt mig för att vila tills på tisdag (även om jag känner mig bättre redan imorrn). Halsont är inte att leka med!

Kanske kan jag i alla fall orka gå på 30-års kalas ikväll, hoppas hoppas. Jag ska i alla fall ägna lite tid till att slå in de sista julklapparna. Det är inte särskilt ansträngande för varken kroppen eller halsen.

Sen har jag ett litet announcement to make:


Nu vet jag vad jag gör de närmsta fyra åren.
Maddo behöver din hjälp nu!! Fattar inte Fronter-programmet??

P.s. En vecka kvar till julafton och därmed också EN vecka kvar av min första utmaning, alkoholförbudet. Har gått som på räls, tycker jag! Inget tjat från varken vänner eller familj. TACK ALLA! :D

Kram kram

5 kommentarer:

Sääälen :D sa...

Jaaaa, äntligen en pluggkompis i närheten :D

Maddo sa...

Jag hjälper dig :-)

Bella sa...

Heja, heja!

Tove sa...

fan vad coolt. heja heja!

Hanne sa...

Fan vad kul Amalia :D:D