fredag 16 december 2011

Tandvärk och halsont

Onsdagens julbord var great! Det bjöds på struts, vildsvin, and, hjort, rådjur m.m. Jag smakade såklart på allting men sedan ägnade jag den mesta tallriksplatsen åt laxen, potatisen, ägghalvorna, romsåsen och en jättegod saffransaioli. Nöjd tjej! :)

Var på ett sjuhelvetes tandläkarbesök igår. Hon stack mig i tandköttet vid varje tand för att se om det blödde nånstans, det blödde såklart vid typ varenda tand. Det innebär inflammerat tandkött och mycket bakterier mellan tänderna. Lösning = tandtråd. Tandtråd = tråkigt. Gick därifrån med svullet tandkött som resulterade i enorm tandvärk, vilket gav mig extrem huvudvärk. Tror bakterierna jag hade mellan tänderna trillade ner i halsen och bosatte sig för jag vaknade idag med halsont och feber. Är öm i käkarna, det ilar i öronen och huvudvärk står också på listan. För tillfället känns det bättre tack vare min vän Treo.

Men har verkligen inte lust eller tid att vara sjuk. Har mycket roligt planerat i helgen och hade dessutom tänkt förbereda med julstädningen eftersom jag jobbar hela nästa vecka. För att inte tala om träningen som blir lidande. Jag kanske hinner bli frisk innan morgondagens fotbollspass?? Borde kanske masa mig upp till apoteket för att köpa kuckelimuck-medicin.

This is me right now..

Nu: slötitta på Sjunde himlen. Dubbelavsnitt!!


 
Kram kram

1 kommentar:

Maddo sa...

Kuckelimuckmedicin hittar du inte på apoteket. Den ligger i godishyllorna på affärn. Ev. I frysboxen (ben&jerry) ;-) krya på dig! Kram