måndag 26 december 2011

Julafton, juldagen & annandagen

Julafton tillbringades hos farsgubben i hans lya på landet. Helmysig dag då vi lagade mat tillsammans, åt, drack, öppnade julklappar, sjöng och spelade som vi alltid gör. Far och Benny svepte whiskey i vanlig ordning och vi andra satt bredvid och skattade åt deras dumheter. Själv tog jag det lite lugnt eftersom jag inte druckit alkohol på länge, två glas vin blev det. Samtliga familjemedlemmar övernattade och dagen därpå käkade vi resterna av skinkan till frukost. Precis som det ska vara.


Granen och klapparna!!

Julefin!


Juldagen tillbringades här hemma med kidsen först. De fick öppna sina julklappar eftersom de var med Madde och Andreas på julafton. Efter det bar det av till farfar och Lillan för att fira och äta ännu lite mera. Som vanligt väldigt trevligt. Men jag kände hur festsuget började rycka inom mig och jag messade Lina den fina och vi drog in till Amazon. Förutom att jag spillde rödvin över hela Lina och hennes VITA stolar så var det en toppenkväll. Dansade järnet och hann inte hälsa på särskilt många eftersom jag hade fullt upp med att dansa. Det var fett och jag var nöjd med mitt beslut att inte sitta hemma på juldagen.

Annandagen, alltså idag, har tillbringats i ett strömlöst hem. Stormen Dagmar lämnade ett ordentligt spår. När jag kom hem från krogen i natt stod alla våra fyra soptunnor mitt på gatan. Jag ställde givetvis tillbaks dem (fett jobbigt, tunga grejer) men idag på morgonen stod de där återigen. Förjäves alltså! Men dagen har varit helmys. Druckit te med Kikan som åker tillbaks till Skåne idag. Vattnet kokade vi på mamma och Stefans eldkamin. Ägnat nästan hela dagen till att läsa Zlatans bok framför brasan. (Japp vi har ju öppen spis här hemma och den kom väl till pass när värmen inte funka, jättemysigt!!) Blev trött och somnade på soffan och då kom strömmen tillbaks. Så nu sitter jag här som vanligt. Och längtar tills jag ska sova så jag kan fortsätta läsa Zlatans bok, vilken kille alltså!! Imorgon vankas återigen jobb, 8-17.



Myspys!

 
Utmaning #1 är avslutad och avklarad! Kändes bra att kunna ta några glas vin och en grogg i helgen. Kvar är nyår som lär bjuda på alkhol sen vet jag inte om kanske börjar köra med alkoholförbud någon månad till för att komma på rätt köl igen efter sjukdom och fest. Återstår att se. Väldigt nöjd med första utmaningen i alla fall. Den har känts väldigt bra eftersom alla accepterat den och inte tjatat på mig. Det tackar jag för!

Utmaning #2 har inte varit helt lätt i helgen men jag har inte rört en godisbit, förutom mitt egna nyttiga julgodis förstås. Det känns bra. Sitter för tillfället och gnager på en skiva honungsmelon. Och när vi beställde från pizzan förut åt jag kyckling istället för kebab som jag brukar. Det var mumma!

Imorgon är det träning och jag är äntligen back on track efter en veckas sjukdom!! Har längtat så och nu är det bara att köra. I januari kommer jag utföra liknande tester som vi gör i munktellarenan för att se hur långt jag kommit och hur långt jag har kvar. Woho!!

That's all for now.

Kram kram

Inga kommentarer: