torsdag 22 december 2011

Svacka # 2 + Utmaning # 2

Här har det vart dött några dagar. Är trött på att skriva om hur sjuk jag är för det här var sannerligen en riktigt jävla envis bacill som inte vill försvinna ur min kropp. Har haft två sömnlösa nätter denna vecka med huvudvärk, tandvärk, snor, hosta m.m. Fick äntligen sova ordentligt inatt så idag var jag på fötterna och jobbade på B & I i katrineholm. Fortfarande hostig och bihålerna nästan sprängs varje gång jag böjer mig, men det känns ändå som att jag är på bättringsvägen.

Har trillat ner i min andra svacka och även fast det känns obehagligt tänker jag skriva om det. Som vanligt när träningen går bra och jag märker att min kropp börjar svarvas dyker jag ner i en svacka. Under denna vecka som jag legat sjuk har jag tillåtit mig äta sånt som jag inte alls åt när jag var igång och tränade. Det är konstigt hur man kan låta sig unna sig grejer när man inte tränar. Och visst känns det mer roligt att äta nyttigt samtidigt som man tränar? När man ligger på soffan är man inte alls sugen på sallad. Lusigt det där. Jag har käkat knäck och annat godis som jag knappt ens gillar egentligen. Jag har druckit julmust till maten vilket resulterar i onda tänder och huvudvärk. Jag tar större portioner mat än vad jag behöver bara för att det är så gott och nu när jag har varit sjuk har jag inte käkat några grönsaker till maten. Något som jag annars gör VARJE DAG.

Låter kanske inte så farligt i era öron men jag mår dåligt av det. Jag vill inte äta sånt och ändå så gör jag det. Jag tycker inte att det är speciellt gott ändå äter jag det. Kroppen får sitt egna liv och bara stoppar grejerna i munnen. Överallt bjuds det på julgodis och artig som jag är tackar jag ja eftersom det känns elakt att säga nej. Så dum man är som tänker så. För antagligen mår jag mer dåligt av att äta det än vad personen gör om jag artigt säger "nej tack".

I samband med min andra svacka vill jag därför dra igång min andra utmaning. Utmaningen handlar självklart om att undvika ALLTING som har med läsk, godis, chips, kakor, glass m.m att göra. Utmaningen gäller från och med idag och mitt första delmål blir den 1a januari 2012. Alltså över hela jul- och nyårshelgen. Även om det bara handlar om de närmsta nio dagarna kommer det bli tufft eftersom jag vet vad julen har att bjuda på. Det blir mitt första delmål. Klarar jag det sätter jag upp ett nytt delmål och kommer till slut klara mig utan något delmål. Men en sak i taget. Jag ska överleva julhelgen först. Hjälp mig nu girls and boys!!



Nu: plocka å städa lite här hemma.
Sen: dusch och soffläge!! 

1 kommentar:

Tove sa...

you can do it! du har viljan, det är allt som krävs :)