lördag 10 december 2011

Fullt ös i helgen

Igår var det nobelfest på ekbacken. Alla lärare var servitörer/servitriser och alla barnen var finklädda. Fullt ös med 3-rätters middag som skulle ut till alla barnen samtidigt. Tända ljus på borden och självklart ett barn som får för sig att hålla sin servett över ljuset. POFF, skrik, panik, eld, mer skrik, mer panik, rök, lukt, stamp, stamp, stamp, svart fläck på golvet. Hujeda mig en sån dag. Vidare från skolan för att jobba till stängning på fritids.

Sen hem, duscha snabbt och iväg på julbord på plevnagården med Östen & co. Till maten drack jag vatten och jag åt bara det som jag gillar allra bäst på julbordet: lax, romsås, ägghalvor och nån jättegod liten "korg" med ishavsröra. Det RUM de hade med bara efterrätter lät jag bli. Åt mig lagom mätt och var mer än nöjd när jag gick därifrån. Det är så skönt att inte hetsa i sig mat bara för att "man borde" (för visst är det konstigt att man ska fylla tallriken med sånt som man egentligen inte tycker är så himla gott bara för attd et är buffé?) och att inte känna suget efter det söta efter maten.

Idag har det varit full fart då kottarna vaknade tidigt trots sen hemkomst igår. Efter frukosten gick jag till gymmet och körde ett riktigt bra löppass eftersom dagens fotbollsträning var inställd. Vidare upp på torget för "barnens marknad" och sen ner till Sandra och Eas för att hälsa på. När vi kom hem var vi hungriga och lagade tacos. Jag åt lite för mycket så nu sitter jag här, trött och väldigt mätt. Kan för första gången varva ner litegrann sen torsdagskväll. Skulle kunna tänka mig en liten lur med kottarna ser på barnkanalen.. ZzzZZzzz..

Bäst att passa på att vila för imorrn blir det badhuset och sen träning med bästaste Sälen!




 
Vad gör ni andra i helgen?

Kram kram 

1 kommentar:

Sälis sa...

Hahaha fy fan vilka bilder :P Jävla fyllon ;)