torsdag 1 december 2011

Tonårsminnen

Jag älskar att jag sparat min bilddagbok. Och att jag var så himla duktig med att uppdatera den när jag var 15, 16 och 17 år. Jag tittar tillbaks och jag minns så himla mycket olika känslor. Jag skrattar, ler, fäller en tår, saknar och längtar när jag ser bilderna. Jag kan minnas exakt hur jag mådde när jag laddade upp vissa bilder. Och oftast har jag lämnat ett smart litet utdrag från en låttext som beskriver exakt hur jag mådde just då. Hela jag fylls med en känsla av både vemod och glädje. Jag ser en tjej som njuter av livet för stunden men också en tjej som är så osäker på sig själv att hon knappt vet vad hon heter.

Jag kan inte förstå att jag konstant gick och tänkte på hur jag såg ut och hur mycket jag vägde. Jag såg mig själv alltid som en "större" tjej. Så fel jag hade. Och så mycket tid jag slösat och så dåligt jag mått för absolut ingenting. Jag var ju bara skinn och ben.






Tonåren är en märklig ålder. Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt. Jag gillar att minnas. Det gör mig både lite glad och ledsen. En konstig känsla. Visst kan ni förstå vad jag menar?

Veckan har gått fort och träningen börjar rulla på bra. En sammanfattning kommer i helgen. Imorrn är det äntligen fredag och sen helg! Det blir myspys hos LSD som fyller 20 år, träning och julmarknad. Låter som en toppenhelg i mina öron.


Har suttit vid datorn sen middagen för att försöka underhålla mig vaken fram till halv nio då träningen börjar. Pjuuh! Inte helt lätt när kroppen börjar varva ner och går i lågenergi-läge. Men ikväll ska här kickas fotboll!!

Kram kram 

Inga kommentarer: