söndag 3 februari 2013

När livet känns trögt

Jag är helt sönderpsykad av alla bilder som florerar på instagram. "Foreverfit" hit och "strongisthenewskinny" dit. Magrutor överallt. Starka armar, smala kroppar. Så kallad "ren mat" i precis ALLAS munnar. Tittar på alla bilder och tänker "jag vill också.."


Dagens "rena mat"
 

Under vecka 3, 4 och 5 har jag hållt mig till ett fettbrännarprogam som ni kan hitta här. Programmet går ut på att träna gym 3 ggr i veckan och under resterande dagar syssla med lågintensiv förbränning som ska bränna fett. Just nu är jag uppe i cirka 10 pass i veckan. Tre pass med fotbollen, tre pass på gymmet inkl. 30 min lågintensiv förbränning och fyra pass med en timmes lågintensiv förbränning.

Men just nu känns livet bara så himla trögt. Ingenting händer. Min kropp blir inte mindre och den blir inte större. Jag blir inte smalare och jag blir inte biffigare. Jag blir varken slankare eller starkare. Jag står bara still. Jävligt still. "Du är ju bara inne på tredje veckan" säger Benny och jag vet att han har rätt, men visst är det jobbigt för psyket ändå? Istället för att vakna upp och känna mig pigg, slank och och stark känner jag mig svullen och fet. Som att försöka springa i motvind.

Blir så tokig på mig själv att jag börjar undra om jag ens skulle märka ifall jag en dag vaknade upp med en superkropp. Eller om jag fortfarande är svullen och fet i mina egna ögon. Instagram kan verkligen peppa en att äta god och "ren" mat men samtidigt kan jag bli helt mindfuckad och intala mig själv att jag aldrig kommer kunna se ut som alla dem som spänner upp sina superkroppar på varenda liten bild. Kanske läge för en insta-paus?


Mindfuck!

Vill verkligen att nästa vecka ska kännas lite lättare, och framförallt rolig och mer inspirerande. Instagram förmedlar verkligen en snar gräns mellan inspiration och galenskap, och jag vet ärligt talat inte riktigt vart jag befinner mig just nu. Kommer jag känna mig mer inspirerad framöver eller bara bli mer mindfuckad och galen på mig själv? Träning, hälsa och fitness ska ju va kul, avslappnande och inspirerande. Inte kännas stressigt, ge komplex och djup ångest.

Måste verkligen hitta inspirationen, inte pressen, inför nästa vecka. Jag ställer mig frågan om det är alla bilder som florerar på instagram som gör att livet känns trögt eller om min träning verkligen går trögt? Det är rätt svårt att avgöra när man ständigt jämför sig med Spirit i gladiatorerna eller någon annan muskeltjej som någon gillat på instagram.

Kram kram

Inga kommentarer: