torsdag 28 februari 2013

Mot ljusare tider

Här hemma händer inte särskilt mycket spännande. Jag har ganska lite att göra i skolan därför har jag passat på att anmäla mig till lite extrajobb. Var på fritids i Sparreholm igår och ska vara där idag och imorgon också. Så dagarna går i ett just nu. Upp på morgonen, lämna kids, plugga förmiddag, jobba eftermiddag, hem, hämta kids, äta och träna sen sova. Ungefär. Men det känns kul att jobba lite extra och jag har inte tänkt bränna ut mig så pass som jag gjorde förra våren. Hehe.

Tror den här extra energin kommer från solen som tittat fram flera dagar i rad, och det faktum att det är MYCKET ljusare nu än tidigare när jag lämnat kidsen hos dagmamman och fritids. Till och med Cappen sa idag: "Va ljust det är ute." Det stämmer bra, och det går fort nu. Har en jättesmart app som visar när solen går upp och ner om dagarna:


Idag

Om bara en månad kommer det se ut så här:

28 mars går solen upp 05.31(!) och ner 18.26.
Snart är det ljust hela dagarna.
 
Nu ska jag hoppa i lite anständigare kläder, käka lite mat och sen åka iväg och jobba. Det är torsdag och snart helg. Fint som fan. Puss. 

Inga kommentarer: