tisdag 26 februari 2013

Idag vs igår

Har haft en så himla lugn och skön dag om man jämför med igår. Började dagen med en förtrollande föreläsning. Själva ämnet var väl inte sådär jätteförtrollande men gubben som höll i föreläsningen vet verkligen hur man fångar upp sin publik. Sånt gillar jag. Det bästa är att medan man tittar på föreläsningen kan man duka upp ett litet bord med mellanmål som man sedan kan sitta och slurka i sig utan att man stör någon annan. På så sätt är det jädrigt gött med distansutbildning, men det har jag säkert sagt förut.



Gårdagen var mindre bra eftersom jag kände mig allmänt pyton. Tjurig, arg på allt och alla men framförallt mest klantig. Senast jag var i Katrineholm trodde jag att jag tappat plånboken. Igår var jag i Katrineholm för att handla och sedan besöka biblioteket. Vad gör jag? Jo, jag kör iväg med tre väldigt värdefulla böcker på biltaket genom hela Katrineholm. Kommer på mig själv när jag nästan är framme skriker rakt ut: "MEN FÖR I HELVETE AMALIA!!"

Tvärstannar och upptäcker att två utav tre böcker faktiskt ligger kvar på taket. Kastar in de i bilen och vänder för att leta reda på den tredje. (Borttappad bok ger typ böter på 300 spänn..) Hittar boken i holmens största fyrvägskorsning. Drar i friläge, varningsblinkers och skuttar ut mitt i korsningen och sen snabbt tillbaka in i bilen igen. Boken hade klarat sig bra. Den hade blivit påkörd och var lite skitig men jag hoppas att ingen märker det. Pustade ut och skrattade lite åt mig själv.  

Jag under gårdagen..
 
 
Borde nämna att jag dock mådde mindre pyton efter träningen med Jill. All ilska var som bortblåst, man blev rejält trött och kroppen kändes smidigare än aldrig förr. Riktigt uppfriskande var det, trots att jag hade sämsta inställningen innan. Träning helar, så är det bara.
 
Kram kram  

Inga kommentarer: