tisdag 19 februari 2013

Det där med att längta

Jag längtar väldigt mycket till våren just nu.

- Jag vill kunna dra på mig jackan och sticka iväg någonstans utan att behöva tänka på långkalsonger, sockor, kängor, mössar och vantar.

- Jag vill sticka ut på en löprunda över stockar och sten istället för att pulsa genom snömodden.

- Jag vill utforska skogarna och löprundorna som finns häromkring vår nya bostad. Vi hann ju lagom flytta hit innan snön kom.

- Jag vill kunna cykla till mataffären. Det har jag inte kunnat göra tidigare även om det varit vår, eftersom vi bara hade en brant backe mellan oss och affären.

- Jag vill spela fotboll på gräs. Inomhussäsongen i all ära. Men den börjar kännas lång.

- Jag vill ha torra vägar utan massa is, sand och snömodd.

- Jag vill kunna gå ut utan att halka omkull.

- Jag vill vakna pigg och utvilad av morgonsolen inte trött och utmattad av det eviga mörkret.

- Jag vill plantera om mina blommor. Vissa växer som ogräs just nu (de fula förstås) och de andra är bleka och tråkiga (mina fina blommor förstås).

- Jag vill ut och påta i trädgården. Rensa ogräs, klippa gräs och plantera blommor.

- Jag vill grilla på vår uteplats.

- Jag vill att vårsolen ska ge mig lite extra energi och fräknar på näsan.

Listan kan göras evigt lång. Sorry vintern, men du har varit här lite väl länge nu. Det är dags att kapitulera och låta moder natur jobba med sina magic fingers. Eller så kan det ju snöa lite till, visst. Det är säkert bara jag som längtar till våren.


Vår i Venedig 2009


Våren i Sverige just nu..

Inga kommentarer: