onsdag 2 januari 2013

Summering 2012

När vi var på Grappa på nyår kom vi fram till vilket underligt år det här har varit och hur galet mycket pengar vi har spenderat under året! Men bara på goda investeringar förstås.

2012 har verkligen gått i hälsans tecken, sen jag hösten 2011 blev trött på "mitt gamla jag" och la om både träning- och matschema. Jag har lärt mig otroligt mycket om träning och kost i år och känner att 2013 kan bli ett riktigt bra träningsår. Skulle gärna vilja anmäla mig till lite olika lopp och tävlingar under våren/sommaren, något att sätta upp som nyårslöfte kanske? Om jag vågar. Har i alla fall aldrig levt så nyttigt som jag gjort i år. Särskilt med tanke på att jag kan räkna mina alkoholintag på ena handen och inte varit full sedan 14 juli.

För att inte tala om alla resor vi gjort under 2012. Bennys 30-års kryssning, ju för sig bara till Finland men ändå. I april var vi i Skottland och i juni åkte vi till Bulgarien. Dessutom var Benny iväg till England mellan Skottland och Bulgarien. Alla resor hade sin egna charm och underbara minnen. För vi hade ju bestämt att vi skulle resa innan vi slog oss ner någonstans, i ett hus det vill säga. Fast det där huset dök ju upp snabbare än vi trott.

Det var en ganska turbulent sommar på vår gata då Cappen blev jagad med kniv (japp, helt sjukt), vi socialanmälde grannarna, hyror som bara blev högre och bilar som slangades på bensin. Vi kände ganska direkt att vi inte ville bo kvar. Vi ville ha något eget och slog till på vårt fina lilla radhus, som var den sortens hus som låg inom ramen för vår budget. Området är underbart för kidsen och huset kostar till och med mindre än hyran på Källgatan. Vårt hus var år 2012s dyraste investering men också den absolut bästa!

Jag och Benny gick skilda vägar inom fotbollen. Han som tränare i MIF och jag som spelare i Dunker. Tror vi båda känner att det var på tiden att vi fick göra något eget. Även om han är den bästa tränaren jag haft är det rätt tufft att vara sambo med tränaren vissa gånger. Jag njuter otroligt mycket av att få komma hemifrån och bara umgås med tjejerna en stund. Jag är rätt säker på att han känner likadant för grabbarna.

Sist men absolut inte minst så var 2012 det året då jag äntligen tog mig i kragen och bestämde mig för att börja plugga till lärare. Något som inte var helt självklart till en början men ett beslut som bara känns mer och mer rätt. Det är så jädra skönt att vara på väg någonstans, på väg till något som jag är bra på och som är givande för både mig och andra. Nu när 2013 börjar är jag helt säker på att jag valt rätt. Har fått ett underbart band till den sköna staden Falun och ser fram emot ett år till med mina fina klasskamrater.

Pics of 2012:















































Over and out!

Inga kommentarer: