måndag 7 januari 2013

Drömstart på morgonen

Ny vecka och nu är det verkligen tillbaka till vardagen när kidsen är här. Upp vid 20 över sex för att väcka barnen. På vägen ner halkade jag och slog mig i trappen. Halkade där trappen böjer sig och trillade hela vägen när. Slog i rumpan och armbågen. Började stortjuta för att det gjorde så ont, barnen blev rädda och Benny som ligger hemma och är sjuk kom springandes. Efter att jag lugnat mig var kidsen jättesnälla. Klädde på sig utan att jag ens sa till dem (??) och vi kom till och med iväg i tid?? Kanske ska ramla och slå mig varje dag? Nej skämt åsido, det var ingen rolig start. Särskilt med tanke på att man redan kände sig som överkörd av ett tåg efter cupen igår. Hoppas jag slipper några bestående men.

Har börjat med slutrapporten men datorn laggar hela tiden så fick ingen vidare drömsart där heller. Men jag håller humöret uppe. Blev glad när jag fick se ett rådjur precis utanför fönstret. Han eller hon var nog hungrig för den stod och gnagde på vårt träd en stund innan den gick över till grannen! Men nu är det bäst jag sätter fart med hemtentan igen så jag får någonting bra gjort denna underbara morgon.

Kram kram





Inga kommentarer: