torsdag 17 januari 2013

Tuff vecka

Den här veckan har verkligen varit sådär. Glad vissa stunder och ledsen andra. Trött och grinig ena sekunden sen lugn och pigg andra. Fast det har varit mycket att tänka på här hemma så kan säkert bero på det. Mycket fotboll, mycket med kidsen, mycket ansvar, många måsten, mycket plugg, lite pengar och mycket frustration. Inte konstigt att man blir helt schizofren.

Blev glad att få vara en stund hos Jenni idag i alla fall. Hon var så go och bjöd på lunch. Så himla kul att se henne, hon hade tappat alla gravidkilon och var säkert smalare än innan hon fick barn. Superfin var hon. När jag kom hem körde vi i studiegruppen igenom redovisningen, och tack gode gud så landade vi med bra marginal under 15 minuter. Woopwoop. Skönt med lite flyt.

Imorgon är den sista examinerande delen i den här kursen, sen avslutar jag mitt första år på högskolan. Känns så jädra gött. Ser fram emot mitt andra år som drar igång redan på måndag.

Dags att ställa sig vid spisen och sno ihop nån middag på det lilla vi har hemma. Hatar januari och hatar julen. Den sväljer alla pengar. "Bara" en vecka kvar till studiebidraget, morr. Ska i alla fall sticka iväg till gymmet efter maten, det kostar åtminstone inget (typ, behöver ju inte dra kontokortet för att få komma in i alla fall). Efter gymmet blir det fotboll med bästa brudarna. Antingen kan det bli katastrof eller precis vad jag behöver, känner att humöret liksom inte kan bestämma sig på vilken nivå den ska ligga.



Inga kommentarer: