torsdag 3 januari 2013

Lägesrapport från generalshöjden

Förkylningen från nyår är förbannat envis och håller i sig än. Men det känns mycket bättre idag. Inget halsont, bara slem i näsa och hals. Är så jädra sugen på att träna, förstås, när man inte får! Har gjort lite research för att ta fram ett nytt träningsprogram, finns ju hundra miljoner olika sätt att träna på. Men tror jag hittat ett som passar att inleda träningsåret med, men återkommer till det. Förbannat seg start på ett nytt träningsår i alla fall. Måste se till att bli pigg innan lördag, då är det fotbollsträning och på söndag är det fotbollscup. Håll tummar och tår för mig!!

Hade världens plugg-flow igår. Gjorde klart en uppgift som inte ska vara klar förrän måndag (typ aldrig hänt förut). Hade därför tänkt sätta igång med en uppgift som inte ska vara klar förrän NÄSTA måndag, men det har inte hänt än så länge. Istället har jag gjort klart en mindre uppgift som dök upp idag (typiskt högskolan) och städat vårt sovrum. Surfar in på alla sidor jag kan för att slippa börja med "slutrapporten". Men det är klart jag inte kommer igång med en uppgift som har så lång deadline, det vore väldigt olikt mig. Funderar att istället ta på mig promenadskorna, gå till affären och köpa mig en tidning att njuta av i det här vinterrusket.

Gårdagens plugg-flow kan ha berott på det fina vädret. Utsikten från vårt sovrumsfönster igår vs idag: Inte konstigt man tappar motivationen..

Igår - solsken!


Idag - snöblask!
 
Kram kram

Inga kommentarer: