onsdag 2 maj 2012

Seriepremiär, Valborg och England

Tjofling! Redan onsdag, tack gode gud. Sen sist har jag haft seriepremiär och firat valborg med girlsen hemma på vår balkong. Premiären blev en förlust med 3-1 mot ett vasst Vagnhärad. Fick åtminstonde kötta in en balja på ett soligt häradsvallen (utan underställströja och långkallingar!!). På valborg var LSD, Elin och Hanne hemma hos mig. Vi invigde nya grillen på balkongen och hade drinkparty med tema färg. Jag var full från första till sista drinken. Så fint att träffa girlsen igen. Bara Bella som saknades! Pics landar nog på facebook imorgon någon gång.

Här är en suddig en på mig


Benny som varit på fotbollsresa i England kom hem på valborgskvällen. Så konstigt att vi lever och gör allting så tätt ihop alltjämt och så kan jag inte ens njuta av en helg utan honom. Nej, han hör hemma hos mig och när han kom hem kändes det att balansen i hemmet var återställd och flocken var samlad. Jag sov riktigt bra i hans famn den natten.

Nu peppar vi varandra att komma igång med bra kost och träning igen. April blev väl sådär. Med all påskmat, godis, alkohol, resa till Skottland och England. All träning och mat man unnar sig under april visar sig ju under maj. Därför måste vi ligga i lite nu för att kunna visa fina resultat i juni när sommaren är här på riktigt. Jag har känt mig i bra form nu i april men det är antagligen för att jag skötte mig så bra under mars. Men efter en helg av slarv med kost och högt alkoholintag så har vi satt upp mål för maj på kylskåpet här hemma.



Nu kör vi!



Vi har kidsen och det känns skönt att det bara är två vardagar kvar innan vi får mysa här hemma med helg. Vardagen med kidsen blir alltid lite klurigare och mer ansträngd att få ihop. Det är många rutiner som måste följas som jag och Benny slarvar rätt rejält med när de inte är här. Eftersom jag valde att ta långledigt nu i helgen har jag två slitsamma pluggdagar framför mig. Bit ihop. Sen är det cirka en månad kvar tills alla sex tentor är gjorda och sommarlovet börjar. Som sagt, bit ihop.

Kram kram

  

1 kommentar:

B sa...

Jag hör hemma hos dig <3