söndag 27 maj 2012

Shopping, matematik, fotboll och lite ångest

Idag har jag skådat hur samtliga av mina facebookvänner legat ute i solen en så skön dag som denna. Själv har jag suttit inomhus och pluggat. Inledde dagen på lager 157 och shoppade ny garderob till Benny eftersom alla hans kläder blivit för stora. Han har sen sin födelsedag i februari nu gått ner 12 kg och därför behövdes både nya jeans, shorts, t-shirts och skjortor. Det var han värd, mitt hjärta.


Duktig(a)!

Efter lager 157 hämtade vi kidsen som sovit hos sin farmor. Satt 30 minuter i lätt solsken och fick snygga ränder efter linnet förstås. Vidare iväg till Flen för att veckohandla. När vi kom hem satte jag näsan i böckerna direkt. Benny tog med barnen ut på en liten picknick så att jag fick plugga ostört och det gick helt okej.

Är så sjukt nervös inför mattetentan nästa tisdag. Trodde aldrig jag skulle behöva uppleva nåt sånt igen efter att jag slutat gymnasiet. Alla säger: "Äsch det där fixar du!" och det vet jag väl att jag gör, men då krävs det att jag sitter med matteboken varje liten stund jag får över. Fyra kapitel ska plöjas igenom och dessutom har nya räknesätt som jag aldrig sysslat med förut presenterats. Men hey, idag lärde jag mig faktiskt den simpla konsten att primtalsfaktorisera. Fan va skönt det är när poletten trillar ner. Hoppas bara att jag hinner förstå allt innan nästa tisdag.



Var för övrigt även på lager 157 igår också och handlade en liten del av de kläderna jag suktat efter i en vecka. Två klänningar och två linnen fick komplettera min sommargarderob. Har nu besökt lager 157 tre gånger på en vecka, så nu får jag hejda mig ett tag innan jag åker dit igen. Sålde även bröd på marknaden igår och kollade på "kaninbarnen" med Lina. På eftermiddagen lirade vi match hemma på dalvallen som vi vann med härliga 4-2. En riktig kämparvinst i det varma solskenet. Så fint att vara en del av dunkers fina damlag.  



Veckan som kommer är en sån där vecka där man vet exakt hur dagarna kommer se ut eftersom de är fullbokade från morgon till kväll. ÅNGEST. Har dämpat oron med ett pass på gymmet och en stund i solariet. Jag tänkte att om alla andra får ligga ute i solan om dagarna kan jag åtminstone skaffa en bränna utan linjer. Vill inte vara kritvit i sommar för att jag prioriterar skolan.  

Kram kram
    

Inga kommentarer: