fredag 25 maj 2012

Baka, plugga, jobba, fira



Naken på bussen till Flen?


Idag har varit en helt fullspäckad dag. Upp i ottan för att baka bröd inför gammeldags marknad imorgon. Försökte samtidigt kombinera bakandet med lite matematik. Funkade helt okej. Iväg strax efter 12 för att jobba första gången för den här månaden. Evigheter sen jag fick träffa mina guldklimpar på Ekbackens fritids. De frågade mig varför jag aldrig är där längre. Men på måndag ska jag dit och jobba igen. Skönt att lyckas klämma in åtminstone två dagar jobb den här månaden. Hem strax efter fem, hämta kids och sen iväg till mamma för att fira hennes födelsedag. Fotboll, kull och grillat får sammanfatta kvällen. Grattis på dig lilla mamma!

Imorgon ska jag återigen upp i ottan för att sälja brödet jag bakade idag, det är laget som säljer förstås. Första gången jag lyckades med bakningen, jag är ingen hejare på det där egentligen. Det blev snäckor med vitlök- och persiljesmör. Riktigt smarriga när det var precis nybakta och varma. Sen vidare på match mot Viljan. Kan bli tufft men vi kämpar på ändå. Skönt med helg. Sitter i soffan med lapen i knät och slappar bort sista timmarna på den hektiska fredag. Fint som snus.  

Kram kram  





Inga kommentarer: