måndag 21 maj 2012

Fotboll, fotboll, fotboll

Uppdateringen har varit låg i helgen. Säkert beroende på det fina vädret som varit. Har i alla fall haft en toppenhelg och en riktigt bra start på veckan. Helgen har varit mer späckad med fotboll än vanligt.

I fredags var Maddo och Denta här på middag. Grillat förstås! Vi spelade spel och kvällen slutade relativt tidigt eftersom jag och Benny alltid är lite småsega på fredagkvällar. Trots tidigt slut var det en trevlig kväll.  

I lördags gick jag och Benny på loppis innan han åkte iväg för en heldag med grabbarna. Vi fyndade en fin picknickkorg! Jag och Lina åkte till lager 157 och lunchade. Jag dog nästan så mycket snygga kläder det fanns där. Måste tillbaka när jag har pengar. Sen tillbringade vi resten av dagen tillsammans med Johanna. Vi var riktigt grabbiga då vi såg fotboll och hockey hela dagen. Först MIFs match uppe på IP och senare på kvällen champions league-finalen. Lagade tacos tillsammans och fes ikapp resten av kvällen.

Fina Doris myste på min mage


I söndags åkte jag och bakfulle Benny till Flen för att se Casper lira sammandrag. Han stod i mål en match och spelade ute en match. Resultaten blev inte till Malmköpings fördel men det gör inte så mycket när de är i den lilla åldern, de var glada och pigga efteråt ändå. Myste både med Claris, Wigge och lilla Wilma vid sidan av i solskenet.


Myshög med Benny, Wigge och Claris

Cappen i mål

Claris brottade ner mig på filten


Söndagen avslutades på Mesta IP med en vinst mot Triangeln. Resultatet blev 5-3 och en balja för min del. Varmt, svettigt och slitsamt men så jäkla gött att få kamma hem ännu en vinst.

Veckan började som sagt bra då jag vägde in mig på 68.8 kg. Nytt bottenrekord och under 69 kg.. Är så grymt nöjd med mig själv. Har tänkt lägga in lite före- och efterbilder men det får bli nån dag när jag pluggar hos mamma eftersom vårt mobila bredband är så segt.

Nu står lax och färskpotatis på menyn. Det blir nog till att äta ute idag. Grymt väder.

Kram kram 

Inga kommentarer: