onsdag 9 maj 2012

Regn, blåmärken, plugg och romantik

Fortfarande halvt klädd i pyjamas
med Lasse W och Melissa Horn i lurarna


Mysigt med lite regn om ni frågar mig. Då kan jag sitta inne och plugga hela dagen med gott samvete. Har varit duktig de senaste dagarna. Jag ligger på rätt spår och det känns helt okej inför fredagens tenta. Tar en välbehövlig paus just nu från böcker och inspelade föreläsningar.

Kom hem från en riktigt sur förlust igår. 7-3 till Kvicksund på våran hemmaplan känns inge bra. Men det kändes värre igår. Jag glömmer lätt att fotboll ska vara kul och då blir jag så arg på mig själv. Måste skärpa mig, fortsätta kämpa och peppa andra. Inte morra högt. Inte okej Amalia. Idag är fotboll kul igen men jag är fortfarande arg på mig själv för att jag var arg igår. Det är inte värt att bli arg och sen må dåligt av det dagen efter. Måste sluta bli arg, typ nu. Nya tag på lördag mot Stenkvista. Då ska jag kämpa och peppa, i med- och motgång, yes!    


Gårdagens smarriga uppladdning hjälpte föga..
Fullkornspasta med cocktailtomater, gurka,
mixsallad, paprika, fetaost och grillad kyckling
(från våra nya, feta grill förstås)

Va bah' tvungen att visa.
Från söndagens match
Saftiga dobbmärken 

Blåmärken everywhere :(

Aaajjj.. Så jävla heta ben.. Morr..


Borde återgå till plugget. Måste förbereda mig inför morgondagens seminarium i matematik och fredagens tenta i svenska grammatik.

Längtar tills kvällen. Då ska jag och hjärtat äta middag på Grappa och se på bio. Det var det enda jag önskade mig av honom när jag fyllde år. Och tränar man tisdag, torsdag och lirar match på helgerna, ja då får man helt enkelt ta romantiken på onsdagarna. Skönt att få komma iväg, äta god mat, mysa och skratta tillsammans. Mys på det!

Kram kram  



Inga kommentarer: