onsdag 16 maj 2012

Om jag fick drömma

Magsjukan har inte setts till sen natten mellan söndag och måndag så nu är alla i familjen friska igen. Jag jobbade på bra i måndags och gjorde klar hemtentan i svenskan som skulle vara inne idag, har precis lämnat in den. Så. Jävla. Skönt. Ägnade gårdagen och idag till att skriva på hemtentan i matten som ska vara dubbel så lång som svenskan. Har jobbat på så jädrans bra att jag kan unna mig en röd dag imorrn och avsluta skiten på fredag, två dagar innan deadline. Yay me!

Dagen har varit lite småseg då jag ägnat större delen av att drömma mig bort bland hus och resor. Som tur är krävs bara en liten stund av bra skrivar-flow för att jag ska komma en bra bit på väg. När saker och ting gick alldeles för segt snörade jag på mig skorna och stack ut på en runda. Nu är jag helt sjukt laddat med energi och som en klapp på axeln för att jag är duktig kom en sms-avisering mitt under löprundan. Mina kära skor har kommit!!

Snart mina..


Nu ska jag fräscha till mig, hämta kids, laga mat och sen åka ut till Dalvallen för att se på flicklaget när de lirar match. Trots att jag under halva dagen varit avundsjuk på människor med mycket pengar och eget hus känns det här som en riktigt bra onsdag. Jag vet ju att inte allt kan ske på en gång, vår tid kommer när vi också kan unna oss ett hus och bröllop. Måste erkänna att jag längtar dit. Hjälp vad vuxen jag börjar bli.

Men om jag fick drömma..

Kram kram






Inga kommentarer: