måndag 7 maj 2012

Trött och sötsugen

Så här ska ett mellanmål se ut..

.. och så här ska det avnjutas!

Piffar till frukosten lite!


Det har varit en rätt så tuff och jobbig helg. Jag har varit trött och så sjukt jävla sötsugen.

I fredags somnade jag på soffan när Lina, Johan och Benny kollade på hockey. Vaknade av att jag gjorde konstiga läten och att de andra skrattade åt mig.. Buhu. Kul tjej. Lina grillade den största flintasteken som världen nånsin skådat tror jag. Men den satt fint!  

I lördags var jag och mamma i eskilstuna för att hitta fotbollsskor. Eftersom vi var ute i dålig tid fanns det knappt några storlekar kvar. Men i sista affären hittade vi ett par skor i både rätt storlek och pris. Jag var så sjukt sötsugen, hade huvudvärk och var irriterad. Har hållt mig borta från socker sedan den 1a maj och nu gjorde beroendet sig påmint. Men jag slurkade snällt i mig den gamla vanliga smoothien när jag och mamma åkte på fotbollsmatch senare på eftermiddagen.

Igår var jag både trött och sötsugen. Trött på våra knasiga grannar som parkerar åt helvete och beter sig som skit. Men det var bara att skaka av och tagga om eftersom vi hade vår första match på dalvallen på kvällen. Vi låg under med 2-0 ett bra tag och lyckades sen vinna med 10-3. Skön jävla vinst brudar! Efteråt tackade jag vänligt nej till en kexchoklad trots sötsuget och mina två välförtjänta baljor. Medalj på det?   

Idag skiner solen men jag sitter inomhus. Major grammatiktenta på fredag så jag lär väl inte se solen den närmsta tiden. Har tre tentor inom loppet att de två närmsta veckorna så det är bara att bita ihop och ge järnet. Prioriterar skola och träning den närmsta tiden för att komma ut från tentaperioden levande.

Vet inte, men det kanske blir lite glest med uppdatering. Beror lite på hur duktig jag är på att plugga. Håll till godo!  

Kram kram   

 

2 kommentarer:

Mamsen sa...

Klart du är värd medalj!
Varje dag! :-)

Anonym sa...

Kämpa på Ambrylia! Sötsuget ger med sig snart! Jag är inne på min fjärde vecka och det är mycket lättare att säga nej nu!:) Hälsa alla där hemma från mig och sparka lite boll för mig också! Saknar er allihop jättemycket! Kramar! //Kikis