söndag 29 april 2012

Uttagning gladiatorerna 2012

Uppdateringen i helgen har varit låg. Jag har varit alldeles för nervös och uppe i varv för att skriva. När jag och Benny var i Skottland för två veckor sen fick jag ett samtal från tv4. Bara några dagar innan resan hade jag sökt till programmet Gladiatorerna och nu ringde de och ville att jag skulle komma på uttagning om bara två veckor. Tackade självklart ja och har gått runt i två veckor och varit nervös.

Så igår var jag där. Uttagningen var på GIH i Stockholm. Eftersom Benny är i England denna helg, Lina var på kryssning, mamma och Stefan i Skåne så fick pappsen följa med till uttagningen. Tur var väl det för jag hade aldrig klarat av att köra i Stockholm själv haha. Hade ont i magen hela fredagen och kunde inte sova natten till igår. Var supernervös och när vi väl kommer fram visar det sig att jag står först på listan och ska utföra testen först av alla. Jag dog nästan.

I väntan på uttagning. Stel och nervös med # 4 på bröstet


Dagen bestod av test 1 och test 2. I test nummer 1 ingick fyra olika delmoment: Harrestest, chins, "toe to rings" och klättra i rep. (Klicka på länkarna för att se hur övningarna utförs) Jag klarade både harrestestet (koordination) och klättra i rep (ben- och armstyrka) väldigt bra. Chins och "toe to rings" gick inte så bra tyvärr. Det krävdes alldeles för mycket armstyrka och min mesta styrka sitter ju i benen. Inte så oväntat gick jag inte vidare til test 2 som skulle ha varit beep-test och "idioten".

Blev lite ledsen och besviken eftersom jag så gärna ville. Sen var jag rätt besviken på testerna också. Jag var först ut och fick inga av testerna visade för mig innan. Jag skulle bara gå in och köra så fick alla kolla på mig hur man gjorde. Eftersom jag var först blev det ingen kö och testet var över på 10 minuter. Känslan av att ha längtat efter nåt i två veckor och sen är det över på en sekund är jävligt jobbig. Jag hade varit mer nöjd med att inte gått vidare om jag hade fått en mer rättvis chans. Men men, man kan bli galen om man ska gå runt och tänka att "tänk om". Jag får ge det en ny chans nästa år igen. Nu vet jag ju mina förutsättningar.

Var ändå rätt nöjd när jag fick höra att det förra året varit cirka 8800 sökande till programmet, och uppskattningsvis hade det varit ännu fler i år. Av de 8800 går cirka 120 tjejer vidare till själva uttagningen. Och igår var jag en av de.. Rätt coolt ändå.



Eftersom uppladdningen förstört min vardag den senaste veckan ska jag sätta fart och göra lite nytta nu. Har varit så nervös att jag inte kunnat göra det jag borde egentligen, typ städa och plugga. Men nu är tvätten i maskin och nåt utav rummen här hemma ska få sig en omgång med dammsugaren. Plugget sparar jag till imorrn. Måste även börja tagga till inför årets seriepremiär som går av stapeln ikväll kl. 17.00 i Vagnhärad! Kom igen nuuu bruuuudar!!

Kram kram
 

Inga kommentarer: