onsdag 18 april 2012

Livet blir bättre

Livet känns lite lättare idag än vad det gjorde när jag skrev igår. Kopplade bort stressen under träningen på fina dalvallen. En träning med fokus på mål. Mål, mål, mål. Efter träningen grät jag bort stressen, fick en massa kramar och en puss i pannan. Det var precis vad jag behövde för att vakna upp idag och känna mig taggad till att ta tag i momenten som stressar mig istället för att forsätta känna ångest. Ett tidigt löppass nu morgonen sen var jag igång.

Jag har bockat av en hel del saker på listan. Jag satte igång med svenskan som vi ska föra diskussion kring idag på seminariumet. Fattar inte allt och kan inte förklara allting heller men det får duga så länge. Jag blir säkert klokare efter själva seminariumet i vilket fall som helst. Jag har kört fast i matten men messade mamma och hon lovade att hjälpa mig ikväll. Maddo lyckades få tag på en bok som Lina försökt få tag i men inte lyckats på grund av att idioten som hade boken innan inte lämnat tillbaks den. Såg framför mig hur jag var tvungen att köpa ännu en bok som kanske inte kommer fram i tid. Men det löste sig, sen fick Lina tag i boken i varje fall så nu har jag två om jag vill. Hihi. Matteredovisningen som är på torsdag lyckades jag och min studiegrupp bocka av också. Skööönt.

Har en del saker kvar att ordna (såklart, man blir väl aldrig någonsin klar?) men klumpen i magen har krympt och obehaget i hjärtat har slutat. Träning och en skvätt gråt kan lösa allt. Sen har jag ju världens bästa sambo och min fina vän Lina som får mig på andra tankar när livet känns tungt. Mina problem är pettitesser i det stora hela men ibland känns det inte så. Då är det tur att jag har er två. Två som kan säga att det ordnar sig och jag tror på det.  


Börjar få lite längre hår också.. :)

Eller hur?


Sen kör vi tummen upp för att jag imorse vägde in mig på ungefär samma vikt som jag vägde under högstadiet. Inte gymnasiet, utan högstadiet. Har legat på 70-strecket i säkert en månad. Upp och ner några 100 gram, det har varit jobbigt och frustrerande att träningen inte visar några resultat. Men idag vägde jag in mig på 69.8 kg. Under 70 kg. Helt stört. Fem år sedan sist.



Tummen upp på det!


Kram kram 

1 kommentar:

Linaaaa sa...

Du är så bra <3