söndag 1 april 2012

Studentlitteratur, match och vitaminer

Ångesten som uppstår när man beställt kurslitteratur för orimligt mycket pengar.. Jävlar vad dyrt det är. Hittade ingen av de böcker jag behövde begagnad. Antagligen för att vår utbildning precis gjorts om och är så ny. Många av böckerna på listan är med tryckår 2009-2010. Då blir det svårt att hitta begagnat. Beställde dessutom böckerna alldeles försent, så jag hoppas de ska hinna komma innan första seminariumet. Men men. Vad göra, liksom? Ska för säkerhetens skull åka in till flens bibbla imorrn för att kolla om bäckerna eventuellt kan finnas där. (Borde jag gjort innan men är som sagt inte ute i så god tid så jag ville inte chansa på att de fanns där. Får skicka tillbaka annars)

Jag har haft en trött helg. Tv-kväll hos Lina med Johanna i fredags. Gick hem vid elva och somnade vid.. elva. Igår gjorde jag inte mycket under dagen. Var på träning med Casper och vek tvätt. På kvällen (en lördag klockan 18.00, sopig tid!) hade vi match, som vi vann! Bästa matchen hittills ledde till en vinst med 3-1 och jag fick sätta en balja, wiihoo det var skönt. Trött och stel med kramp i varje kroppsdel efter matchen, men väldigt nöjd. Somnade förstås i soffan det första jag gjorde när vi kom hem. Känns så tråkigt att sova bort både fredag- och lördagkväll, men det var antagligen välbehövligt. Ser fram emot nästa helg och långledigt!

Pics från matchen igår:
(Bildkälla)

Lena med bollen i ansiktet

Grymma Daniella och Gabbi!
Superduktiga "småtjejer" som kan gå långt om de bara vill!


I fredags tog jag en promenad upp till apoteket som jag sa att jag skulle i tidigare inlägg. Stod i kö i säkert en halvtimme. Alltid så mycket folk där. Köpte i alla fall "B-active". En brustablett med åtta B-vitaminer och lite kalcium och zink m.m. På förpackningen stod det att B-vitaminbrist oftast berodde på hög stress eller om man tränar väldigt mycket. Som sagt så hade jag ju googlat att dåliga naglar ofast berodde på B-vitaminbrist. Jag kopplade sammanhanget direkt och slog till! Tabletten är verkligen en riktig sörja, men rätt okej att dricka.

Ser ut som juice?

Idag ska jag försöka umgås med Kikan som är på besök från Skåne. :)

Kram kram

Inga kommentarer: