måndag 23 april 2012

Helgen i bilder och ord

Sitter på helspänn. Kikans dumma katt Bangbang har släpat in en musjävel i huset. I mammas hus alltså. Den lever fortfaranade och jag hör hur den piper när Bangbang leker med den. Jag spyr. Förr när vi bodde på landet hade det inte varit något problem. Då släpade katterna in en mus var och varannan dag. "Jaha nu ligger det en död mus på mattan igen" sa man bara sen tog man sopskyffeln och langade ut den i nåt dike. Men nu.. Urk va äckligt. Jag skrek som en liten tjej när jag fick se musen och sprang upp till Jontes rum i hopp om att han var hemma, men nej. Och Bangbang kom efter med den där äckliga musen. Blääää. Jag grinade och skrek åt henne. Hoppas hon tar död på musen snart. Buhu vad vidrigt.

Har legat lite lågt med uppdateringen de senaste dagarna. Motivation, ork, lust och tid har saknats men under helgen som gått har de kommit tillbaka. För ovanlighetens skull har jag faktiskt lyckats knäppa några bilder från helgen som gått. Här kommer ett gäng:

Mitt sätt att kickstarta en bra morgon eller helg:
Mixa en banan med en näve tinade hallon..

.. Tillsammans med 1-2 dl av naturens
egna sportdryck..

..Och cirka 1 dl proteinpulver med jordgubbsmak.
(Lägg till kvarg för få en mer mättande konsistens.)
Där har ni en riktig nyttig och god energibomb! :)


Fick lite tidiga fördelsedagspresenter av fina Lina.
Såskopp, kanna och skål i gammelrosa färg från IB LAURSEN
som jag trånat efter hur länge som helst.

Från IB LAURSEN alltså. Här bör alla som vill hjälpa
mig att samla vidare den servis anteckna. Det finns
massvis med underbara skålar och formar från just
detta märke. :) Älskar't.

Tack fina Lina!

Jag fick en tröja från Race Marin också.
Ett annat märke som Lina märkt att jag
förälskat mig i. :)

På kvällen gick jag på fest i tröjan. Så här såg jag ut.

Monsterkatten Doris!
Här väldigt nöjd med att ha baxat min stol..

Cirkus med kidsen!
Det där kan väl jag med? No biggie.  

Piece of cake ju?

Vi fick se kameler!!

Helgen i ord: Myskväll med kidsen i fredags. God mat och snacks vid tvn. Jag och Lina tog med kottarna till badhuset i lördags när Benny jobbade. Två 20-åriga tjejer som var minst lika vilda i bassängen som kidsen själva. Kuuuul var ordet! Fick present av Lina. Sååå nöjd, tack tjejen! På kvällen blev det fest hos Lina. Tröjan var på såklart och jag unnade mig två glas vin. Fick träffa en gammal skolkamkrat som jag inte sett sen han hade pojkröst. Det påpekade jag såklart. Festen slutade lite halvt i kaos men det gjorde inte så mycket. Det är fint att få trösta en vän hela natten och veta att hon skulle göra samma sak för mig utan att blinka. Igår stod plugg på schemat och cirkus med kidsen på kvällen. Känns som att helgen varit jättelång, hunnit med så mycket. Just det, seriepremiären blev inställd. Mindre kul. Men vi ger järnet nästa helg!!

Kram kram

P.s. #1 Nu är musen död och den ligger under en plastlåda i hallen. Vågar ej röra. D.s.

P.s #2 Trots lite slarv med kost och alkohol i helgen vägde jag in mig på 69.5 kg imorse. Känns underbart. Vågar jag sikta in mig på 68 kg? D.s.

Kram kram igen

Inga kommentarer: