tisdag 10 april 2012

Påskhelgen 2012

LUNCHBREAK. Har suttit blixtstilla framför datorn sedan sju. Först läst svenska, sen haft en föreläsning i matematik och sen börjat skriva på en svenskauppgift. Vill bli klar med den idag så jag kan andas ut och känns mig lugn inför Skottlandresan. På torsdag drar vi. Iiihh!!

Invirad i filt, redo för föreläsning! Gött :)


Vilken toppenhelg jag har haft. Såklart har jag inte tagit några bilder så ni får nöja er med ovandstående webcambild som vanligt. Det enda sugiga med påsken är all mat och godis man äter. Jag har syndat, rejält. Dessutom varit lite sjuk så jag har inte tränat så mycket som jag ville. Men men, nya tag. Jag ställde mig på vågen imorse och den visade ingen märkvärd förändring. Här är i alla fall min helg sen sist jag uppdaterade:

I fredags slank det ner en påsklunch och på kvällen unnade jag mig smörgåstårta och chokladkaka på Sandras 30-årsfest. Ljuvligt. Festen i sig blev rätt lugn för mig som var både bakis från torsdagens bravader och förkyld. Dålig mix.

I lördags åkte vi till pappa för att fira lite påsk. Vi lagade lax och potatis tillsammans. Med lite ägghalvor och svamomelett till det. Gryyyyym maaaat! Sen spelade vi spel resten av kvällen. Jag hade ätit för mycket och fick åka hem med illamående och magnknip. Men det är alltid lika kul att träffa sin goa, knäppa pappa. :)   

I söndags gick jag och Benny en lång promenad när vi vaknade. Vi var ute i 1 timme och 40 minuter och gick ganska exakt en mil. På kvällen åkte vi ut till Storken och där var det korvfest i dubbel bemärkelse. Jag och fem grabbar i en badtunna och lite korvgrillning på det. Det är fint. 

Igår jobbade vi ihop pengar med laget. Vi åkte runt och frågade folk efter pant i hela köpingen. Samlade i cirka två timmar och pantningen tog väl nästan det dubbla. Men vi fick ihop 5000 spänn så det var värt tiden. På kvällen åkte jag först till Elin med Hanne och sedan åkte vi tre vidare till LSD. Vi åt mat på Rhodos (supergott!!) och sen myste vi hemma hos LSD. Så skönt att träffa tjejerna igen efter alltför lång tid.   

Mycket text blir det när uppdateringen varit dålig under en sån här långhelg, men men! Nu måste jag fortsätta plugga vidare.. Ikväll blir det träning på gräs för första gången i år. Härliga gamla goa Dalvallen here I come!

Kram kram


Inga kommentarer: