tisdag 17 april 2012

Skottland 12-15 april 2012


Skottland var underbart. Det var grönt och mulligt. Solen sken, vinden blåste, det kom hagel och regn. Ändå var det varmt och jag fick en rejäl solbränna i ansiktet. Maten och landskapet runtomkring var fantastiskt. Likaså shoppingen, hotellet och sällskapet. I Skottland hade de knoppar på träden, blommor på åkrarna och vildkaniner i buskarna. Det var lugn och ro. Långt borta från stress, ångest och en massa måsten.






Smakprov av bilder.
Resterande kommer inom kort på facebook.


Här hemma har vi inga knoppar på träden och det är inte grönt och mulligt. Snön har fallit hela förmiddagen och smält bort igen, som vanligt. Maten är inte lika god och landskapet är inte lika fantastiskt. Jag som trodde jag jobbat ikapp skolan hade miljoner saker att göra när jag kom hem. Jag fattar inte matten och jag fattar inte svenskan. Mina axlar värker, mitt huvud värker och det är den veckan i månaden när allting bara känns som en stor klump i magen.

Resan var fantastisk men att komma hem var inte lika kul. Vill inte vara en sån som gnäller när jag precis upplevt något utöver det vanliga. Men ångesten och stressen hopar sig över mig och jag får inte ihop tillräckligt med tid under dagarna fast att jag kliver upp klockan fem på morgonen. Matematikföreläsningen imorse gav mig ännu mer ångest eftersom alla pluggnördar runt om i Sverige räknar matematik på helgen och kan alla svar, medan jag sitter där och fattar noll. Dumma er. Nu vet jag inte vilken ände jag ska börja i. Svenska eller matte?

Vill inte. Kan inte. Så känns det.

Kram kram

Inga kommentarer: