söndag 21 oktober 2012

3-rätters middag & slösöndag

Hade en helt fantastisk lördag. Lunchade på stan och sen besökte vi ett flertal inredningsbutiker. Älskar nya Rusta i K-holm. Vill köpa all min inredning där när vi flyttar, haha. De har så himla fina mattor, kuddar och plädar. Helt i min stil. Men vi fönstershoppade mest eftersom vi vill vänta tills vi fått en klarare bild hur huset ska inredas.  
 
Sen besökte vi Ica Maxi och handlade det som behövdes till middagen. Vi slog på stort och lagade 3-rätters middag åt gamla farsgubben (Maddo och Denta fick också smaka). Till förrätt blev det toast skagen och till huvudrätt blev det lövbiff fylld med parmesan, champinjoner och basilika med hasselbackspotatis, ugnsbakade morötter och rödbetor med en sidesallad och en klick chevrécreme. Men efterrätten var det som de flesta verkade uppskatta allra mest, då blev det limemarinerade jordgubbar med en klick vanilj- och hallonkesella toppat med krossad turkisk peppar. Det smakade ljuuuvligt!
  
 
Fina lilla kissen <3
 
 
Lördagens lunch på stan: grön curry med pasta,
räkor, och grönsaker.
 
 
Den här dagen har inte blivit alls vad jag tänkt mig. Tog sovmorgon som planerat men har varken orkat göra någon nytta eller plugga som jag tänkt. Gjorde ett pass på gymmet mitt på dan sen gick jag hem och somnade på soffan. När jag vaknade var jag fortfarande trött så resten av dagen har spenderats framför tvn. Har lagat middag och duschat annars har jag inte rört mig särskilt mycket här i hemmet under dagen. Lite tråkigt. Fast skönt.
 
 
Kram kram 
 

Inga kommentarer: