fredag 3 februari 2012

Slingat / naturligt / färgat hår

Jag och Alfons!!

Seminarium #3 slutfört och det känns riktigt bra. Nu tar jag helg och till kvällen vankas fotbollscup i Gnesta. Imorgon ska jag stå nere vid Hosjön och sälja korv?? Aja, med gott sällskap, lite solsken och ett par rejäla kängor så kan det kanske bli riktigt trevligt. So bring cash, alla ni som ska dit, och sponsra vår goa förening.

En snabb summering av förra helgen som var så bra: Blev bjuden på tacos (igen) av Maddo och Denta för att jag var gräsänka, gulligt! Shoppade med bästa mamsen. Tränade fotboll. Utgång Amazon med Sälen & co. Full. Glad. Dansade som bara maniac kan. Söndagsmys med hjärtat. Låste dörren, stängde av telefonen. Lyxfrukost. Bakismiddag. Puss och kram. Allt mellan himlen och jord.

Nu till en sak som hände förra helgen men som jag glömt nämna. Jag färgade håret.. Igen.. Fast att jag sagt att jag inte ska.. Nej men så här var det: Hade fått en utväxt på säkert 4 cm som började synas. Tycker det är så fullt med slingat hår och sen utväxt på det, ens naturliga färg blir så mörk mot det där blekta. Så jag åkte till ICA för att hitta en färg som matchade min egna färg. Jag och mamma bestämde oss för "mörkblond". Blev kanske en nyans för mörk och såg först lite brun ut. (PANIK) Men faktiskt, efter ett par duschar börjar jag bli mer och mer nöjd med färgen och den känns bekant med min naturliga. I vissa ljus ser färgen lite mörkare ut än vad jag egentligen vill ha den. Men nu är det bara att vänta och se hur utväxten blir, om det nu blir någon.

Så här såg jag ut innan jag färgade (med slingor alltså):
:
Redan här börjar man se en utväxt, och det är ändå i november.
Gillar det blonda men jag är verkligen inte så där ljus på riktigt.
Vill inte ägna hela livet åt att slinga och bleka håret, det sliter sådant.



Det här är min NATURLIGA hårfärg (höst och vinter):

Mörkblond?

Det här är min NATURLIGA hårfärg (vår och sommar, solblekt):
Blond, for sure!



Och så här ser mitt hår ut NU (efter färgning och ett par duschar):
Mörkblond?

De gamla slingorna lyser igenom (tur)

Naturlig vs. färgning
Ganska likt va??
Lite mer åt det "varmare" hållet med färgning

Det blev ett inlägg späckat med bilder på mig hehe.. Nu ska jag kila hemåt (är hos mamma och Stefan) och fixa lite krubb. Magen började kurra för längesen. Sen ladda inför cup och planera den kommande veckan. (Så jag slipper panik-läsa hehe)

Kram kram

Inga kommentarer: