måndag 13 februari 2012

Fullspäckad helg

Ojojoj vad stressmagen har fått jobba idag. Seminariet gick bra, faktiskt bättre än det förra som jag var mycket mer förberedd inför. Men jag och mina kurskamrater hade alla läst schemat lite tokigt och veckan blev genast fylld med 100 sidor litteratur samt en skrivuppgift som ska va klar innan fredag. Så det jobb som är planerat tisdag, onsdag och torsdag får kanske lov att vänta, hehe.

Sitter just nu med lapen i knät och tittar på mina favoritprogram. Benny jobbar till kl sex denna vecka så jag väntar med middagen någon timme. Har i alla fall spenderat eftermiddagen på gymmet, det hjälpte bra mot stressen. Men tusan vad mycket folk det är där nu för tiden?? Man kan aldrig riktigt pusta och frusta omrking i sin ensamhet. Man tränar nästan på varann för det är så trångt.

Här kommeri alla fall min helg:

Fredag: Pompa och ståt för Benny som blivit 30 år! Här hemma bjöds det på smörgåstårta, öl, vin, whiskey och läsk. Och sen vanlig tårta och kakor, för vi får ju inte glömma att det även var kalas för Casper som blivit 7 år. Lägenheten var proppfull med barn, släkt och familj, superhärlig kväll!

Finfina Benny! 30 år

Yeah buddy! 7 år


Lördag: Stenhård fotbollsträning och sen hem och fixa sig för tjejmiddag hos Anna! Där bjöds det på tacopaj och en farligt god cheesecake, mm dregel.. Vi kikade på mello och spelade spel. Jag och Lina kom på den briljanta idén att grogga? NEEEJ AMALIA, du tål inte sprit. Det fick jag bittert ångra. Men det är ju så gött med en liten vodka&redbull.

Vin är okej!!

Söndag: Ingen rast och ingen ro här inte, upp och iväg till sthlm för att se på hockey med Östen, Lillan, Niklas, Marie, Emelie, Andreas, Benny, Casper och Claris. Min första hockeylandskamp och det var trevligt att få se Sverige vinna med 3-1 över Finland. En heldag med släkt och familj är nånting man gör alldeles för sällan, men jag lyckades klämma in 1,5 dag denna helg i alla fall! Väl hemma däckade jag och Benny i soffan på en gång, helt slut efter en fullspäckad helg. 

Idag är jag lite sur på mig själv för att jag verkligen slarvat med maten i helgen. Jag går in på sista rycket inför fystetsterna som är om mindre än en månad och hoppas kunna uppdatera lite mer om det. Jag glömmer det som varit i helgen och ger mig tusan på att sköta mig bättre denna vecka. Go, go, go!!

Inga kommentarer: