tisdag 21 februari 2012

Plugg inför första tentan



Tittut! Här sitter jag i mammas "pippi-tröja" med Greenpeace-koppen i näven. Benny är hemma och vabbar med två barn som aldrig tycks bli friska. Så därför tog jag med lapen uppför backen och bosatte mig hemma hos mamma och Stefan en stund.

Men det går inget bra. Hemtenta imorrn men det är svårt att veta exakt vad man ska öva på eftersom vi läst flera hundra sidor och det endast kommer vara 2-4 frågor på tentan. Men jag ska försöka ge mig på lite begrepp som jag inte riktigt fattar sen är det bara vänta och se vad tentan innehåller.

Vi håller dessutom på att starta upp lite nya uppgifter som ska vara klara nästa vecka. Därför ger jag mig på att börja med nästa veckas litteratur redan nu. Ska ju på kryssning i helgen och det är så skönt att åka iväg när man är väl förberedd. Då kan man njuta mer och resan känns mer välförtjänt. :D

Men nu måste jag verkligen komma till skott. Min lunchrast har blivit alldeles för lång. Kom igen nu Amalia, en liten stund till!!

Kram kram  

Inga kommentarer: