tisdag 14 februari 2012

Sista dagen på Ekbacken

Idag gick jag till Anna som jag jobbar ihop med och sa att jag inte kunde jobba mer. Jag hade jordens ångest innan, skuldkänslor inför henne, kollegorna och barnen som alla räknar med mig. Men Anna var världsbäst, hon förstod och fick mig att må mycket bättre. Det blev ett väldigt abrupt slut eftersom jag så gott som bestämde mig igår när jag insåg att jag inte skulle kunna få ihop timmarna den här veckan, eller veckorna framöver. Så jag bestämde mig igår och gjorde min sista dag idag.

Känns askonstigt, jag har ju varit där sen höstlovet. Hoppat fram och tillbaka i förskolan, ettan och tvåan för att till slut slå mig ner som resurs i tvåan. Och nu ska jag inte gå dit mer? Även om allting känns mycket lättare nu, är klumpen kvar i magen. Men nu är det en klump av saknad och inte ångest. Sadface, yes. Men taggad att ge mitt allt i skolan.


Bye bye Ekbacken :(

I högra kolumnen finns nu en länk till min mat- & träningsdagbok som jag startade igår efter en dålig mathelg. Där antecknar jag allt jag ätit och all träning jag gjort under dagen. Jag sätter betyg och poäng på kosten och träningen för att sedan sammanfatta veckans antal poäng och träningsminuter. Den är egentligen till för mig men är självklart tillgänglig att läsa för er som vill! Jag hoppas att det ska fungera som en morot att inte stoppa i mig onödiga saker samt att sparka iväg mig till gymmet de dagarna som kroppen känns trött och seg.

Nu ska jag brassa käk för sen väntar ett två timmars fyspass á la GG!! Grymt.

Kram kram

2 kommentarer:

B sa...

Du kan va Grym, min älskling!
Happy hjärtas dag!!

Mamsen sa...

Ekbacken ligger ju kvar, när saknaden blir för stor är det bara att åka dit och hälsa på :-) Var sak har sin tid och inte ens du kan hinna allt på en gång! Kram